neděle 6. února 2011

jak se zas něco nepovedlo

Je sobota večer, chlebovka zeje prázdnotou, v bedně plno jablek, rodinka si poroučí štrůd k nedělní snídani.
Fakt ráda peču, ale když musím .... a navíc štrůdl je záležitost, kde je očekáván standardní výsledek, tedy žádný prostor pro improvizaci.
No co se dá dělat, zaúkoluju dceru oloupáním jablek a pouštím noťásek pod záminkou hledání receptu. Projedu oblíbené stránky a když dítko hlásí splnění úkolu, nezbývá než vyhledat vhodný recept. (normálně peču z kupovaného listového a to bohužel není)
A vida! Mamina peče nějakej z piva, to bude rychlovka, myslím si nic zlého netuše ukládám do hlavy hmotnost tří základních ingrediencí z tohoto odkazu http://ekucharka.net/pivni-strudl
To že nemám 100% tuk mně neodradí, v lednici je kilovka jednoho nejmenovaného margarínu, který byl nedávno v akci a na pečivo si ho maže jen jeden člen rodiny - ostatní dávají přednost máslu ;)
Míchám tuk, mouku a pivo když si vzpomenu, že vejce na potření mi vždycky zbyde, tak nelením, našlehám ho a půlku naliju do těsta. Je poněkud řidší než jsem očekávala, takže přisypávám mouku a nechávám odležet podle návodu.
Protože jsme nedávno dostali od tchýňky robota, nacpu do něj jablka, bo je přece nebudu strouhat ručně. Já trubka ale sáhla po prvním struhadle, které mi přišlo pod ruku, takže jablíčka se mění na kaši. Neztrácím hlavu a dle osvědčené finty přisypávám pudingový prášek. Bohužel výsledek není optimální, takže vytahuju sklenici s nastrouhanýma vymačkanýma jablíčkama a na placku je použiju jako první vrstvu s vidinou, že šťávu z kaše zachytí.
Uff, první nohavice zavinuta, s trochou problémů přemístěna na plech.
Teď už se nemůže nic stát, myslím si, a s důvěrou se pouštím do druhé nohavice. Víra sice hory přenáší, ale štrůdly né a jablíčka z něj tečou, ani jsem se ho nedotkla. Přemýšlím, že břečku shrnu do koše, ale lakota mi nedovolí. Myšlenka proletí hlavou, vytahuji keramický pekáček a pokouším se zachránit co se dá. Z nohavice nakrájím řezy, na pekáčku je naformuji do jakýchsi šneků těsně vedle sebe a čekám na zázrak.
Tak, upečeno a já mizím do pelechu. Ochutnávka bude zítra ;)


Žádné komentáře:

Okomentovat