pátek 14. ledna 2011

jaro v lednu


Sníh slezl, tak mi to nedalo a jela jsem se na zahrádku mrknout, co dělají čemeřice. Zvláště ty v truhlíku mně zajímaly. Koupila jsem je loni, párkrát mi uschly a znovu ožily než jsem je přesadila, tak mně zajímalo jestli zvládly mou "nepéči".
Zvládly a dokonce jedna má poupata, takže jsem si je odvezla domů a hodlám si je užít. Pro vysvětlení - zahrádku nemám u domu, takže přes zimu se tam nehrnu, protože tam vede cesta-necesta.
Nechci sem dávat kompletní postupy k pěstování, knížek i informací na netu je plno, ale ráda bych se podělila o pár zkušeností, které poněkud odporují obecně známým radám.
Takže jedna zkušenost se zimováním kytek v květináčích:
Moje heslo je - co nepřežije, nemá u mně co dělat - no neberte mně doslova ;), ale mrazuvzdorné kytky v květináčích ničím neobaluju a ještě se mi nestalo, že by něco zmrzlo. Mám takhle odzkoušené mini růže, smrček omoriku, červený jírovec, morušovník, rybízy, břečťan, macešky, modřence, .... a jiné další. Jediný problém je voda. Je třeba pohlídat, aby jí nebylo málo ani moc. To znamená mírně vlhká zemina, květináč nesmí stát ve vodě. No a to je vše. Jo a bydlím cca. 330 metrů nad mořem.
Pokud máte jinou zkušenost, budu ráda, když se podělíte.

Žádné komentáře:

Okomentovat